Thursday 19 May 2011

aku mesti rindu dekat kawan-kawan aku!


hye blog,, and also blogger!!!

firstly,, aku sangat bersyukur sebab aku dapat pergi majlis reunion yang diorang buat dekat hotel singgahsana ahad yang lalu.. tapi,, ramai jugak yang tanya aku kemanakah aku selama ini?? hehe,, aku ada,,, menggemokkan badan di rumah.. haha.. itu ayat klo aku chatting,, but, seriously,, aku memang dah gemok,, sampai kan ada kawan aku nih cakap,, :; belon or watermelon???? wuarghhhh,, sampai hati ko cakap aku macam tuh, kan??

dalam majlis tuh tak ramai pun yang datang,, sebab mungkin ada yang sudah pergi melanjutkan pelajaran, dan yang bekerja, dan ada juga seperti bak kate roommate aku tahun lepas nih,,

aku : weyh, ko pegi tak reunion ahad ni?
Z : tak kot.. xde transport..
aku : aku amek ko kat rumah nak?
Z : tak pelah, terima kasih ajelah,, aku tengah malas tahap BABON..
aku : ??????

budak lelaki ramai la yang datang.. aku ni datang pun sebab aku nak la jumpe kawan-kawan aku gak en,, walaupun majlis sebelum ni aku malas nak join.. hehe.. yang amat malu bagi aku adalah,, aku bersama kawan-kawan aku datang awal.. tapi,, awal-awal kitorang pun,, ramai jugak yang dah datang (lelaki lah yang ramai).. first-first datang,, duduk bawah pokok dulu bru masuk.. hehe.. kitorang tempah bilik,, sebab tu kene naik atas, kat bawah hall die memang besar,, tapi tak privacy lah.. lagi pun,, UMNO buat program pulak hari tuh.. oke,, cter balik,, kitorang naik tangga,, habis tangga terakhir kitorang memang dah betul-betul depan bilik berlakunya event tersebut.. sebelum masuk,, kitorang kene bayar dulu, yelah, duit makan,, sorang RM32.. itupun setelah ditotalkan dengan tempah bilik tuh sekali.. yang jaga depan kaunter tuh,, ex-samttaj,,  aku kenal die pun sebab die sudah jadi kawan kepada kawan-kawan sekolah rendah aku,, cukup aku katakan di sini,, aku panggil die abe.. tapi,, ade jugak yang ade dekat kaunter nak bayar tuh, tapi, aku tak ingat sangat.. yang aku tau.. ketua kelas aku ade,, oppsss!! ex-ketua kelas aku!!  salam ade kot,, amer syazwan.. dan lain-lain..

oke dokie,, acara berlansung dengan jayanye walaupun aku boleh katekan yang aku rasa boleh la kot,... tak la best sangat,, sebab aku tak de geng nak buat bising,, sedeyh kan? takpe-takpe,, lain kali aku kene paksa diorang datang jugak,, boleh aku buat majlis tu sebagai majlis aku.. kahkahkah.. makanan kat situ memang betul mama aku cakap,, bese-bese je.. tak mewah mana pun.. aku je yang batak.. haha.. alaaa,,, aku bukan nak pegi pasal makanlah, aku nak jumpe kawan-kawan aku je.. aku makan mushroom sup,, perghhhh,, sumpah sedap.. aku sebenarnye nak ambek lagi,, tapi, orang hotel tuh lambat sangat refill lah.. tapi,, aku amek jugak nasi goreng, ayam goreng dan roti jala.. yang lain-lain, aku malas nak amek.. perut aku pun tak selesa sangat hari tuh,, so, aku tak makan sangat sepanjang event tuh walaupun diorang banyak kali kate, klo nak, ambek je.. sebabnye tu duet korang..




pastu,, ada macam-macam lagi acara yang kitorang buat,, tapi,, mostly yang aku ingat sebab bende ni terjadi pada aku ialah,, aku adalah salah seorang mangsa cabutan malang,, aku ulang sekali lagi,, cabutan malang!!!  yuppp.. memang biasanya orang akan buat cabutan bertuah,, tapi,, istimewanya hari tu, aku adalah mangsa cabutan "bertuah".. aku tau lah aku tak pernah bertuah untuk dapat cabutan bertuah,, tapi,, kenapa aku dapat cabutan malang? sunggah sadis nasib ini?? huarghhh..



 okeyh, habis cerita itu, hari tu pun hujan mungkin sebab ade suare-suare sumbang diorang memanggil hujan kot? haha :D pastu,, diorang bagi chance la kat spe2 yang nak g toilet, tapi ta boleh balik dulu.. hmmm?? aku dengan kawan-kawan aku cabut pergi surau dulu.. hehe.. then, aku masuk balik,, tangkap-tangkap gambar adalah perkara terakhir yang kitorang buat.. mule-mule diorang yang amek gambar sume permpuan yang datang,, alaaahhh,, mestilah perempuan ni malu-malu kan nak kedepan? yes.,.. I admit it.. aku adalah salah satu daripadanya,, aku memang tak suke camera.. tapi,, klo aku yang pegang kamera,, aku suke, sebab tak de spe ley amek gambar aku..



then,, bile perempuan dah buat hal,, malu-malu kucing nak amek gambar,, lelaki pulak amek port diorang masing-masing nak amek gambar.. oke,, ade insident yang berlaku sebenarnya,, tapi,, aku tak mahu ianya diperkatakan di sini,, cukuplah sekadar rahsia aku dengan kawan lelaki aku itu.. oke dokie.. full stop.. ianya melibatkan seorang lagi kawan lelaki aku.. teeeeetttttttttttt.. tapi,, aku rasa ko memang sengaja kan pegi meja aku semata-mata nak tanya aku something, right? oke fine! cukuplah ko dah tau sume itu.. aku tak mahu dipanjang-panjangkan lagi hal ini.. itulah ko, nak cakap dengan aku sangat sampai giliran lelaki amek gambar pun ko boley tertinggal.. oke,, itu satu..


second one is,, ble aku dah nak balik,, itu pun lepas, budak-budak lelaki ni berpoyo-poyo dengan gambar merekalah, ko datang balik kat belakang kan? memang la ko nak ambek kemera ko,, tapi,, asal ko tanya aku soalan lain? aku agak pelik di situ.. teeeeeeeeeettt. oke,, korang tak paham tak pe.. lain kali,, aku story moly okeyh? sampaikan aku malu lagi di situ.. yelah,, abes kantoi,,, **sorry,, aku bukan dating dengan die,, tapi die yang datang kat belakang**



pastu,, mama aku dah banyak kali call aku,, sebab mama aku ingat nak terus pergi hospital,, nak ziarah anak  buah ayah aku ni,, (kazen aku la). acctually,, die dah pun pergi ke rahmahtullah pada hari selasa.. Al-fatihah buat die,, di sebenarnya menghisap kanser kot.. mule-mule di rahim,, then ble dah buang rahim die, kanser tu merebak hinggalah keseluruh badan.. tapi aku hanya mampu berdoa agar die ditempatkan dikalangan orang yang beriman.. AMIN..

hari selasa yang lalu jugaklah sebenarnya aku nak pergi melawat kat hospital tuh,, tapi,, masa sangat lah cepat.. aku dengan family aku dah bertolak dari rumah,, tapi, dalam perjalanan, cousin aku lagi sorang call ayah aku,, dan mengatakan yang arwah telah pergi.. ayah aku hanya mampu mengucapkan takziah.. kami pun terus pergi ke sri serdang walaupun sebenarnya, kami dah sampai berdekatan hospital tersebut.. kat sanalah,, aku terjumpe dengan kawan sekolah rendah aku. lelaki.. mule-mule aku buat bodoh jew.. tapi,,lama-lama macam kenal la pulak.. yang sadisnye, aku tak tegur pun die,, yelah takot salah orang punya pasal.


tak pelah, hari pun semakin petang dan semakin senje.. oppppsss. aku maseh muda lagi oke? bukan senje.. hehe.. hari ni kawan aku, nama die Muhammad Atif bin Baharuddin.. dah selamat sampai ke Universiti Teknologi Petronas.. tahniah la atip.. jap-jap,, asal entri aku ni semuanya pasal lelaki?? haha... jangan nak banyak komen ea? aku sepak kang! atip ni orangnye baik,, haha.. alaaaa..  mama dengan ayah aku pun tau la pasal die.. so,, aku tak nak kecoh-kecoh kat sini,, die ni memang kawan lelaki aku yang sangat baik,, sekian.. esok pulak,, ade kawan aku,, abe,, ni pergi mendaftar kat serdang je pun,, Universiti Putra Malaysia.. haha.. ye kot.. aku pun dah lupe.. klo salah,, aku editlah balik,, hehe..





p/s: sume orang nak tinggalkan aku,, sedeyh la macam ni,, xpe-xpe,, korang pergi belaja je pun,, ape-ape pun korang doakan aku jugak tau!
Apabila perlu, paksakan diri senyum semanis mungkin. Ini penting semasa kita dilanda keresahan. ♥♥♥

No comments:

Post a Comment