Tuesday 3 May 2011

kerja,, kerja,, ☺

assalamualaikum..
hallu,, hallu,, hallu..






oke2. aku rasa macam dah malas nak post,, malas gilew- gilew.. blog yang nih, actually aku saja-saja buat.. sebab tu rasa malas tahap KARMA.. haha.. hmm,, petang tadi teman kakak aku pergi mais or jais... ntah ape tah,, tapi,, bangunan yang kat depan masjid negerilah tuh,, saja-saja,, nak apply kerje sambilan je kat situ untuk kakak aku.. itu pun bukannya senang,, susah jugaklah,, kene wat resume plus surat rasmi permohonan.. haha,, aku pergi dengan parents aku sekalilah,,

then,, dah sampai,, mule2 pergi bangunan JAIS dulu,, Jabatan Agama Islam Selangorlah.. pastu mama aku saja-saja tanya,,ade tak mana-mana sekolah yang memerlukan guru ganti?? so,, memang 'senanglah' nak dapatkan??? klo ada sekolah yang memerlukan guru ganti pun,, mestilah sekolah itu sendiri yang buat permohonan.. tapi,, orang kat situ okeyyh jugaklah,, yang jadi tukang 'layan' mama aku tuh nama die NURUL HIDAYAH.. siap bagi nombor yang patut dihubungi lagi.. klo nak jadi kerani pon boley.. haha ☺☺☺ aku cadang baek kakak aku apply jadi kerani je..

yela,, klo jadi cikgu, aku tak pasti kakak aku yang buli budak ataupun budak-budak yang buli kakak aku,, haha ☻☺☻.. memang aku tak boleyh bayangkan lansung.. susah nak imagine. hmmm.. ape-ape pun,, kerjelah.. nanti senang,, ada pengalaman.. haha, dapat kerje kat 7Eleven pun okeyh. haha.. jangan kerja malam sudayh.. bahaya ohhh....

lepas pergi bangunan JAIS,, pergi pulak bangunan MAIS. haha,, tapi,, tak de kerja pun kat situ.. macam susah je nak cari kerja kat situ.. hmmm,, entahlah,, dah ramai sangat kot pekerja kat situ.. tapi,, sebelum naik tingkat 9 bangunan MAIS tuh,, aku terserempak pulak dengan Cikgu Rafidah.. haha.. kantoi,, jap2.. naseb baik aku cool jew.. klo tak dah lama aku lari lingkang-pukang, haha...☺. parents aku pun sempat jumpa gak cikgu tuh,, yela,, sebab satu kampung dengan ayah aku,, tapi,, aku malas nak bagitau C.Rafidah yang umah embah aku belakng umah C.Rafidah jew.. haha, walaupun C.Rafidah memang ngajar subjek sejarah aku kat sekolah..
Apabila perlu, paksakan diri senyum semanis mungkin. Ini penting semasa kita dilanda keresahan. ♥♥♥

No comments:

Post a Comment